Türkiye Deneyimsel
Öğrenme Topluluğu
👋😊Tanışma
Hoş Geldiniz! Kendinizi topluluğa tanıtın.
22✏️Forum
Paylaş, sor, ilham al!
1❤️Deneyimler
Deneyimleriniz, yansıtmalarınız veya sorularınız.
0📚Yöntem, Araç ve Kaynaklar
Eğitim yöntemleri, teknolojik araçlar, kitap, film, video, podcast ve kaynaklar.
1🗞️Duyurular ve Fırsatlar
Katılımcı ve eğitmen çağrıları, etkinlikler ve fırsatlar.
0💡Topluluk için Öneriler
Platformumuzu geliştirmek ve topluluk için önerileriniz.
0🧩Metotlar
Metot eklemeden önce bu sayfanın en altındaki Metot Şablonu yazısını okuyunuz.
195🤝İsim Oyunu / Tanışma
İsimlerin ezberlenmesi, yakından tanışma.
37🕺Hareketlendirici/Buz Kırıcı
Dikkat toplama, eğlenme, kaynaşma, güven oluşturma.
55🎭Rol Çalışması / Drama
Drama Uygulamaları ve Rol Çalışmaları
26🎲Simülasyon
Simülasyon Oyunları
10🎯Problem Çözme / Takım Oyunu
Problem çözüme oyunları, takım oyunları.
23💬Tartışma / Münazara
Fikirler üzerine tartışmalar.
13🔍Vaka Çalışması
Vakaların incelenmesi ve yorumlanması.
5🧠Analiz ve Fikir Geliştirme
Alt grup çalışmaları, beyin fırtınaları.
4👩🏫Sunum / Anlatı
İnteraktif sunumlar, hikayeleştirme.
1🧪Araştırma / Uygulama / Deney
Gerçek yaşam araştırmaları, uygulamalar ve deneyler.
5👍Değerlendirme / Yansıtma
Değerlendirme, öz-değerlendirme, bireysel ve grup yansıtmaları.
15
- 🎯Problem Çözme / Takım Oyunu🎯 Adil oyun, işbirliği ve takım çalışmasının kapsayıcı olma özelliği hakkında daha fazla şey öğrenmek ve topluma yansıtmak 🏷️ #Frizbi #TakımÇalışması #AdilOyun #Gençlik #Kapsayıcılık 👨👨👦 En az 15 en fazla 45 yalında olan katılımcılar ⏰1.30 Saat ✂️ Kullanılacak alanların güvenlik açısından kontrol edilmesiSahanın büyüklüğünün grubun büyüklüğüne uygunluğunun test edilmesiGruptakilere sakatlığı olan olup olmadığı ya da oyunu oynamakla ilgili bir sorunu olup olmadığının sorulması. İhtiyaç olan materyaller:Frizbi (her 3 katılımcı için bir tane)Formalar Flipchart Tahta kalemleri 👣 ADIM ADIM UYGULAMA Aktiviteyi anlatın. Yakalama ve atma gibi temel frizbi tekniklerini açıklayın. Katılımcıları küçük gruplara bölün ve frizbi ile antrenman yapmalarına izin verin (10-15 dk). Oyunun kurallarını açıklayın: Frizbiyle koşmak yok, fiziksel temas yok, bilirkişi yok (oyunun ruhu gereği her şey grup içinde tartışılmalı), frizbi ile 10 kez pas yapan takım puan kazanır (bu sayı takımın becerisine göre azaltılabilir), paslar sesli sayılmalıdır, frizbi 5/10 saniye içinde paslanmalıdır yoksa frizbi diğer takıma geçer, eğer frizbi düşerse diğer takıma geçer, elden ele pasa izin verilir (frizbi sonrasında düşse bile) ve frizbi takımda kalır. -İlk tur başlar (10/15 dakika) İlk oyunu durdurun ve şu talimatları verin: iki yeni kural var; puan kazanabilmek için takımdaki herkes frizbiye en az bir kere dokunmak zorunda ve aynı oyuncular arasında al ver yasak. -İkinci tur oynanır (10/15 dakika) İkinci oyunu durdurun ve şu talimatları verin: farklı katılımcılara farklı roller verin. Rol örnekleri:-hiperaktif olmak-tek gözü kapalı olmak-ilgisiz görünmek-sadece zayıf elini kullanmak-daha önce oynadığın gibi oynamak Üçüncü tur oynanır (10/15 dakika) Çözümleme ✏️Avrupa Komisyonu
- 🎯Problem Çözme / Takım Oyunu“Hatasız Alan Oyunu” metodunun amacı, kişiler arası iletişimi güçlendirmek, anlaşmazlıkların ve çatışmaların çözümüne deneyimsel bir yaklaşım sunmaktır. 7’den 77’ye her yaştan bireylerin oynayabileceği Hatasız Alan, şiddetsiz iletişimin dört temel prensibi olan gözlem, duygu, ihtiyaç ve ricadan hareketle, yargılamadan, yorumlamadan, ben dili, empati ve anlama yoluyla, oyun kartlarını ve matını araç olarak kullanarak herkese eşsiz bir deneyim sunar. Hatasız Alan oyunu; aile, okul, çalışma ortamları; kısacası iletişimin olduğu her yerde, anlaşmak niyetiyle bir araya gelen insanlar tarafından bağlantıları güçlendirici, alternatif bir metot sunar. 🏷️ Şiddetsiziletişim, hatasızalan, hatasızalanoyunu, surahart, empatioyunu, oyunlaştırma, gamification, nonefaultzone, barisdili 👨👨👦 Buraya yaş grubunu yazınız. Sınırsız ⏰ Buraya süreyi yazınız. Ortalama 1 saat ✂️ Gerekli materyalleri yazınız. Hatasız alan kutu oyunu 👣 ADIM ADIM UYGULAMA Bu bölüme metodun adım adım nasıl uygulanacağını yazınız. Eğer çözümleme (debrief) gerektiren bir metot ise lütfen örnek çözümleme sorularını da ekleyiniz. Oyunu oynayacak olan kişilerin ve anlaşmazlık konusunun belirlenmesi Oyun matının hazırlanması, kartların mata yerleştirilmesi Duygu ve ihtiyaç kartlarının taraflara birer deste halinde sunulması Söz konusu anlaşmazlığın gözlem diliyle, tarafsız bir bakış açısıyla taraflarca ifade edilmesi Tarafların duygu ve ihtiyaç kartlarını oyun matında kendi alanlarında yerleştirmek suretiyle, konuya dair duygu ve karşılanmayan ihtiyaçlarının ifade edilmesi Tarafların yer değiştirerek anlaşmazlık konusunu birbirlerinin gözünden görerek gözlem, duygu ve ihtiyaçların sözlü olarak ifade edilmesi ( örneğin, sanırım bana anlattığın esnada sana bakmıyor olmam seni öfkelendirmiş, sanırım o anda duyulmak ve dikkate alınmak senin için önemliydi, doğru mu? Evet, bu doğru, ve sen de sana bağırdığımda şaşkın ve neye ve öfkeli hissettin, o an dikkatin dağılmıştı ve bunun anlayışla karşılanması sana iyi gelirdi.Bu doğru mu?, şeklinde yansıtmalarla diyalog ilerler.) Taraflar yeterince anlaşıldıklarına kanaat getirdiklerinde yeniden kendi yerlerine geçer ve eğer isterlerse, kartlarında değişiklik yapabilirler. Her iki taraf durumu yeniden yansıttıktan sonra, anlaşmazlığın çözümüne ilişkin ricalarını, öneri veya stratejilerini dile getirebilirler. Ricalar ve stratejilerde ortaklaşma sağlanamazsa, yeni bir rica söz konusu olabilir veya taraflar farklı bir seçim yapabilirler. ✏️ Buraya metodun yaratıcısını yazınız. Bilinmiyorsa "Anonim" yazınız. Amerikalı şiddetsiz iletişim ekolü savunucularından yazar Sura Hart oyunun yaratıcısıdır. 📂 DOSYALAR Varsa metot ile ilgili dosyaları buraya yükleyiniz.
- 🎯Problem Çözme / Takım Oyunu🎯 Profesyonel hayatta pek çok karmaşık konu ve problemle karşılaşırız ayrıca problemlere farklı çözümler bulmamız ve pek çok karar almamız da gerekir. Bu karmaşıklığın bağlantısallığını, kaldıraç noktalarını ayırt edebilmeyi anlamak ve kolaylaştırmak için stratejik karar alma, problem çözme, liderlik, yönetim gibi konularda uygulanabilir bir metottur. Karşılıklı bağımlılığı, bağlantıyı ve karmaşıklığı gösteren bu oyun aracılığıyla katılımcılar, karmaşık bir sistemin temel yönlerini deneyimler veya doğrudan gözlemler. Karmaşık sistemlerin belirli bir tür sonuca yönelik olduğu ve tamamen rastgele olmadığı gerçeğini, seçimlerin geriye dönük olarak kaydedilebileceğini ve anlaşılabileceğini ancak tekrarlanamayacağını gösteren bir oyun deneyimlenir. Bu da kime bağımlı olduğumuzu bildiğimiz ancak kimin bize bağımlı olduğunu bilmediğimiz bu sistemde karşılıklı bağımlılığı gösterme fırsatı verir. Daha sonra, bu sistemin parçaları etkileşime girdiğinde, parçaların sonraki davranışlarını değiştiren yeni bir şeyin (beklenmeyen bir hareket) ortaya çıktığını da vurgular. Gerçek hayatta profesyonel olarak çalıştığınızda elbette en önemli iç görülerden biri, bir şeyi gerçekten etkileyecek bir değişikliği nerede yapabileceğinizi bilmektir. Gerçek hayatta sahip olduğumuz bilgilerin çoğu aslında pek bir fark yaratmayan şeylerle ilgilidir. Bu yüzden bariz olanı geçmemiz ve yüksek kaldıracın nerede olduğunu anlamamız gerekiyor. Bu, bize yüksek kaldıraç ve düşük kaldıraç politikaları hakkında düşünme konusunda biraz deneyim kazandıran Üçgenler (Üçgenleme) adlı bir oyundur. 🏷️ #takımoyunu #problemçözme #stratejikdüşünme #kararalma #sistemdüşüncesi 👨👨👦 8-12 kişi işe 16 yaş ve üzeri ⏰ 15 dakika ✂️ Kişi sayısı kadar rahatça yürünebilecek açıklıkta boş alan 👣 ADIM ADIM UYGULAMA Katılımcılardan, çemberde, insanlara referans olacak iki kişiyi tanımlaması istenir. Her birinin referans olarak örneğin şapka takan bir kişiyi baz alması istenir. Yani referanslardan biri şapka takan bir kişi olacaktır, tabii şapkayı takan kişi bu durumda istediği iki referansı seçebilir. Ancak hiç kimse örneğin sarı gömlek giyen birini referans almamalı. Artık iki referans var. Ve yürü dendiğinde, iki referansından eşit derecede uzaklaşana kadar çok rahat ve rahat bir şekilde hareket etmeleri istenir. aynı derecede mesafeye Yani eşit mesafeye ulaşıldığında durulabilir. Ancak kendimi iki referansımdan eşit derecede uzakta bulana kadar ilerlemeye devam etmem gerekiyor. Bu sonsuza kadar devam edecek mi, yoksa sonunda istikrara kavuşacak mı, yoksa ne düşünüyorsunuz? soruları sorularak katılımcılardan görüş istenir. Stabil hale gelecektir. Ne kadar zamanda? Bir dakika, belki bundan daha az. İlginç. Peki, öğreneceğiz. Hayatla ilgili gerçekten önemli iç görülerden biri, onu ilk seferde mükemmel bir şekilde yapmak zorunda olmadığınızı bilmektir. Bundan öğreneceğinizi ve bir dahaki sefere onu kullanacağınızı fark ederek bir şeyler deneyebilirsiniz. Videonun tamamında görülüyor ki, aynı politika ancak farklı bir kaldıraçla çok daha büyük bir etkiye sahip çünkü bu, yüksek kaldıraçlı bir müdahale. Neden? Çünkü onun hakkında çok fazla referans var. Şimdi, aşağı yukarı başlangıçta olduğu gibi, kişinin çevresine geri dönmesi istenir. Yürü komutu verilir ama sonra el birinin omzuna konur. Bu olduğunda o kişiden hareket etmeyi bırakmasını isteriz. Denemeden sonra çembere geri dönülür. Görülür ki kişi yüksek kaldıraçlı bir müdahale olduğundan, onun davranışı üzerinde bir etkim olduğunda, bu grup üzerinde gerçekten büyük bir etki yaratıyor. ✏️ Oyunun orijinal kaynağı için bu linki inceleyebilirsiniz : https://vimeo.com/737278678